Död praktikant

Det beskriver mig just nu. Igår körde jag middag, 50 bokade och ca 10 drop-in. Första gängen kom 18, sen ramlade två viktiga grupper in vid 19 och så kom sista gängen vid 21.
Jag fick göra lite saker. Mest bröda, putsa och duka av. Fast dom låter mig göra mycket för att vara första veckan!
Innan allt satte igång skulle jag och Mads (Min handledare) upp till personalansvariga.. Vi gick ju liiiite vilse. Haha, enormt det där stället! Men jag lyckas hitta till skåpet, ut och till personalmatsalen.

Jag är förövrigt förälskad i min praktik. Underbara servitörer och servitriser och världens gulligaste kockar som kommer med både godis och mackor till oss.
Jag har fått passerkort (Jag kan komma in nästan överallt på grand ;)), ett eget skåp, en egen inloggning så jag klockar in och ut varje dag, egna arbetskläder och ett schema. Allt fick jag igår plus att man skulle hälsa på all personal. Känndes lite som att jag skulle sprängas.

Idag körde jag lunch med en tjej som började idag. Det va rätt lugn dag. Ca 50 bokade och så blir de ju ett gäng drop-ins. Blev att bröda, duka undan, göra kaffe och servera lite med nån som presenterade maten.

Just nu är jag död. Öm i kroppen och vill bara sova. Skönt att jag gör kort kväll imorrn (16-22) så jag får en fet sovmorgon. Ska dock hinna upp till skolan en snabbis.
Skulle gärna berätta för er vilka gäster jag har tagit hand om, men jag har tystnadsplikt så tyvärr!

Kommentarer




Reklam, spam och kränkande kommentarer godkänns inte!

Postat av: emmy

Vad skönt det måste vara att tycka så bra om sin praktik (:

2010-03-11 @ 22:57:04
URL: http://omemmy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0