Löördag

Sorry att jag inte bloggade igår, men Daniella hade middag för att fira sin födelsedag som snart är. Åkte direkt hem till henne och hade sjukt kul. Vi åt, skrattade, dansade, snackade minnen och allt annat ett gäng tjejer kan göra. Åkte dock hem tidigt eftersom jag va slut efter praktiken.

Praktiken igår gick bra, alltid speciella gäster. Amerikanska ambasadens första sekreterare bjöd på ett besök. Och ett sällskap vars nota (Innan dricks) hamnade på 10000!!! Helt stört, men beställer man in dom finaste vinerna så kostar de ;)
Sen gjorde jag kaffe till hela personalen efter lunchen också. Börjar få till det där med att ånga mjölken och göra hjärtan i cappucionsarna.
Kommer få öva mycket nästa vecka då vi bestämde att jag ska fortsätta servera, hovmästarna är jättenöjda med mitt jobb och för säkerhetens skull är de bäst om jag håller mig utanför köket. Jag gråter inte, älskar verkligen att servera. Fast det är jääättetrist att jag inte kan vara i köket, älskar de också!

Nu ska jag slänga ihop en chailatte till mig själv och äta frukost, synd att man inte har en riktig kaffemaskin och kan ånga mjölken. ;)

Kommentarer




Reklam, spam och kränkande kommentarer godkänns inte!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0