Fredag

Gårdag va sjukt rolig. Haha, Hannes fick för sig att min rumpa kunde man slå på.. Så de gjorde han under kvällen.. Snäll man det där.
Sören, David och Ludde lär mig massa om viner. David gav mig massa vinflaskor att träna på att öppna. Sen dofta på alla så dom inte är dåliga. Resten av kvällen gick jag och doftade alla viner. Ludde sa åt mig att smaka också. Så lite vinprovning blev de under kvällen. (Ja, jag spottade)
Fick åka bil hem så jag kom hem 1 timme tidigare än om jag skulle åkt kommunalt. Så skönt! Blev lite tacos innan jag vid 1-tiden somnade.
Trots de gick det hyffsat bra att komma upp 8 imorse. Både jag och Malin jobbade lunch idag så jag kunde vika servetter och så i början av serveringen. Sen kom ett stort sällskap som jag hjälpte Ludde med.
Jag tycker det är riktigt kul när det är PM (Färdigbeställt) och mycket gäster. Man vet vad som ska serveras innan och sen är de bara springa ut med de. Blir mååånga vändor in i köket med brickorna.

Danyel va på rstaurangen både idag och igår. Han är riktigt skön, lite skräckinjagande när han blir arg. Men ger man honom kaffe och städar upp efter honom är han snäll ;) Note to self: Så fort du ser Danyel gör en dubbel espresso till honom!

Nu sitter jag och kollar Idol för första gången sen auditions. När jag såg Rabih första gången sa jag att han kommer vara med i topp 5 om han inte vinner. Han är på god väg iaf, så jag kan ha rätt när de gäller honom ;)

Kommentarer




Reklam, spam och kränkande kommentarer godkänns inte!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0