Roadtrip!

Dagen började med en snabb mattelektion innan vi satte oss i lilla bussen. Vår buss åkte och hämtade en som hade försovit sig sen åkte vi till Lidingö, Bosö kursgård. Där gick vi en rundtur och såg deras lokaler och lite idrottshallar.
En fika sen åkte vi till Kaknästornet, eller som jag och Henke översatte det: Cookienosetower.
Där blev det en cesarsallad för min del och en titt på utsikten.
Så vidare till Globen och slakthusområdet. Där gick vi och kollade hur det såg ut hos Grönsaksgrossisten.
En rolig bilresa sen va vi tillbaka i Åkersberga.

Satte mig på bussen hem och träffade min syster, följde med henne hem då hon mutade med ett glas saft och en sak jag skulle upp och hämta. Två kompisar till henne kom upp och satte sig ute med oss.
Så skulle jag gå hem, 5 minuter innan bussen ska gå åker den förbi mig... Surt! Så mamma fick komma och hämta mig, tack!

Nu har jag fått i mig glass och ska snart sova. Nästsista dagen i skolan imorn!! :D


Några från klassen uppe i kaknästornet :)

Kommentarer




Reklam, spam och kränkande kommentarer godkänns inte!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0