Min helg

Orkade inte sitta vid datorn igår.. Låg mest i sängen, och gick lite småpromenader.. Men nu ska ni få höra vad som hänt..
Har ju varit på olika "ärenden" senaste tiden.. I själva verket är de sjukhusbesök. Ultraljud för att kolla till min sten jag hade i gallan och prata med kirurg. I lördags fick jag jätteanfall och feber.. Så det blev akuten då eftersom risken va att jag kunde fått en inflamation. Blev inlagd på en avdelning under natten för att sen på morgonen ta ett nytt ultraljud.
Fast på ronden bestämde dom att operera direkt, skulle ju ändå ta bort den under hösten.
Så på söndag låg jag under dagen och väntade på att operationssalen skulle bli ledig så jag fick åka ner. Vid 3-tiden va de dags. Fick dricka nåt för att stabilisera ph-värdet i magen och sen åka in i salen.. Kommer ihåg allt. Jag, oseriös som ajg är, låg och skämtade med sjuksystrarna när dom förberedde mig.
Sen vaknade jag upp på uppvaket... Första jag frågar är om jag får åka upp till avdelningen snart.. Nej, först skulle jag få mer smärtstillande. Lite morfin, sen fick jag ringa mamma.. Måste varit kul för henne att höra..
Kom upp på avdelningen och hade en jobbig natt.. Så ont!! Fick massa mer smärtstillande.

Så igår kom dom och sa att jag skulle få åka hem, skönt tänkte jag! Pappa kom i uniform och hälsade på mig, han drog upp mig ur sängen och så gick vi en promenad. Och jag fick i mig en måltidsersättning. Enda näringen jag fick efter operationen. Inte undra på att man va trött. men hem kom jag, och har gått till affären 2 ggr igår.. Perfekt längd att börja gå.
I natt sov jag hela natten genom. 9 underbara timmar
Nu blir det en förmiddags tupplur för min del


Kommentarer




Reklam, spam och kränkande kommentarer godkänns inte!

Postat av: Ida

läskigt. krya på dig. :)<3

2009-08-15 @ 00:35:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0