Mobbing

Fick en kommentar av en tjej att kolla på hennes blogg och om hennes inlägg om mobbing och då kom mina minnen fram, dom minnena jag har försökt att förtränga för jag har börjat ett nytt kapitel i mitt liv. Men för att framhäva det här med mobbing och hur man mår tänkte jag skriva lite om hur jag upplevde det.

Jag flyttade hit när jag var 8, skulle börja 2an. Den klassen jag kom in i hade redan gått tillsammans i 2 år och jag kände ingen. Jag kommer inte ihåg hur eller varför det började men jag vet att Dom klagade på allt, hur mycket jag åt och hur jag såg ut va väl favorit sakerna att hacka på. Jag har aldrig varit tjock, alltid varit pinnsmal och Dom klankade ner på att jag åt mycket så jag började äta mindre...
Jag kommer ihåg att jag sa till min pappa att jag ville dö, jag kan inte tänka mig hur det måste känts för mina föräldrar att höra sin 8åriga dotter säga att hon inte vill leva längre.

I 3an blev det värre, vi fick en ny lärare. Han var hemsk, och jag överdriver inte. Han var så ond att jag inte förstår hur han kunde få jobba med barn. Varje dag var man rädd och tanken på morgonen var alltid "Kommer Han slå mig idag?"
Jag kommer ihåg att han slog min bästa vän nästan dagligen, hon var Hans största offer och eftersom vi var bra vänner började jag också få skit.
En dag puttade han in mig i en bänk så både den och jag ramlade, lärarassistenten som var i min klass stod och tittade på men sa ingenting, anledningen till varför han gjorde det här var för att jag hade frågat när det var lunch.

Nej, nu känner jag att det här blir för jobbigt. Men jag vet bara hur hemska både barn och lärare kan vara, men det värsta av allt med det här är de lärare som har stått tysta och kollat på.
Så till alla er lärare, elever också för den saken, stå aldrig tyst och titta på. Säg till en vuxen (Ni elever), fråga hur den utsatta mår, ett ynka litet "hej" värmer mycket

Kommentarer




Reklam, spam och kränkande kommentarer godkänns inte!

Postat av: sandra

mobbning är ngt av det hemska man kan utsätta ngn för..usch!

2008-05-07 @ 14:01:50
URL: http://fashionbysandra.devote.se
Postat av: idarehnsbo

tack för länken <3

jag kan inte förstå just dig, men jag kan förstå dig kanske halvt?

jag hoppas att du mår bättre idag.

och tack.

Tack, tack, tack.

som sagt ska jag gå till rektorn nästa vecka och försöka införa en "antimobbning- grupp" av något slag, eftersom vi inte har det.

och något när detta är slut ska jag göra, kommer hålla er uppdaterade på bloggen hela tiden, vad jag gör, resultat med mera.

puss på dig för att du bryr dig.

<3

2008-05-07 @ 14:08:54
URL: http://idarehnsbo.blogg.se/
Postat av: Natalia

haha okey:)



azzå va jobbigt med mobbning, hoppas du ,du trivs bra idag iaf!:) det är hemskt att ingen säger till..

2008-05-07 @ 14:09:29
URL: http://nataliavelasquez.blogg.se/
Postat av: Natalia

haha okey:)



azzå va jobbigt med mobbning, hoppas du ,du trivs bra idag iaf!:) det är hemskt att ingen säger till..

2008-05-07 @ 14:10:19
URL: http://nataliavelasquez.blogg.se/
Postat av: Åsa

Du är stark!

2008-05-07 @ 14:16:49
URL: http://delica.blogg.se/
Postat av: andrea :)

Jag blev också mobbad, däremot när jag var äldre än dig, tror det tar mer då eftersom att man förstår med vad som händer. klart dte är hemskt när man är jätteliten med, men tror inte det blir lika djupt. fast det berr nog på hur dte är från person till person.

Jag gick i 6-8 när jag blev mobbad av ett helt tjejgäng på 8 pers, ett år äldre var dom med. grät varje dag, ville inte gå till skolan, i slutet av loven låg jag bara hemma o hade ångest. men sen blev det bättre när ajg pratat med både rektorn dom elevernas lärare och mina föräldrar.. HEmskt var det. orkar inte skriva allt, men usch säger jag bara. Jag förstår inte hur man kan göra så. kanske för att dom är avundsjuka på en eller osäker med sig själv.

2008-05-07 @ 14:28:57
URL: http://koolt.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag läste inlägget och tycker så synd om dej! Jag hoppas verkligen att du har det bättre nu och att läraren fick vad han förtjänade!

2008-05-07 @ 15:21:12
URL: http://annanorlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0