Fel att vara homo?

När jag gick i skolan idag stod det två killar och skojade med en tjej och sa att dom var tillsammans, så stod dom bara där och kramade varandra och hon skriker Usch, äckliga ni är. Sluta! Så äckligt etc.
Jag förstår inte vad som är så fel med att vara bisexuell och homosexuell, jag har flera bekanta som är det och det är absolut inget fel med dom. Visst är det inte "normalt" att vara bi och homo, och med normalt menar jag att vi inte är uppfostrade till att leva med någon av samma kön.
För 50 år sedan skulle jag inte bli så speciellt förvånad av att folk tycker det är äckligt, men nu lever vi faktiskt på 2000-talet och fler är öppna med sin läggning.
Samma sak som att vissa politiska partier inte vill tillåta att homosexuella får gifta sig, varför ska inte två personer som älskar varandra få gifta sig och ha samma rätt som hetrosexuella att besluta saker ifall det händer något med ens partner.
Och adoption, varför fick inte homosexuella adoptera? Dom kan älska ett barn minst lika mycket som ett hetropar.

Nej, nu avslutar jag det här inlägget annars kommer jag bara babbla på i evigheter.
Men skriv gärna vad du tycker, är nyfiken på andras åsikter om det här ämnet


image118

Kommentarer




Reklam, spam och kränkande kommentarer godkänns inte!

Postat av: Amanda

Visst är det normalt att vara homosexuell? Är vi inte uppfostrade så? Hur är vi då uppfostrade? Tycker inte att man bör "uppfostra" sitt barn till att ha någon särskild läggning, det går inte. Detta är något man tar reda på senare i livet.
Jag är absolut inte emot homosexualitet. Jag vet och känner flera homosexuella. Men jag kunde ärligt talat inte bry mig mindre om vad andra människor attraheras av. Själv är jag väldigt hetero, så I can mind my own bussiness, istället. Precis som jag tycker att andra kan göra, särskilt de som är emot homosexualitet. Tack för mig.

2008-05-05 @ 14:44:43
URL: http://scar.blogg.se
Postat av: Kattis

Jag tycker att du ska lägga din energi på skolarbetet!!!!!
Mamman i huset

2008-05-05 @ 14:51:24
URL: http://kattis11.blogg.se
Postat av: Amanda

Svar: Det är jag medveten om. Men som du säkert märkt efter alla dessa år skiter jag fullständigt i vad samhället tycker. ;)

För du vet, det har även påståtts att det inte är naturligt att vara gay. Det hör liksom inte naturen till, om man jämför med djuren. De som påstår det hade inte sett min förra katt. Som satte på min andra katt. De var båda hanar. Du vet, männen har ju ett hål, de med.

2008-05-05 @ 14:53:42
URL: http://scar.blogg.se
Postat av: Kattis

Jag vet och hoppas att du gör det du ska. :-)
Kram o puss

2008-05-05 @ 14:58:01
URL: http://kattis11.blogg.se
Postat av: E

Så rätt så rätt !

2008-05-06 @ 20:03:31
Postat av: Anonym

Bra skrivet !



Samma sak med det här med alla som kallar folk för "emo". Dom säger typ " du är äcklig " och blablabla ... kalla folk för en äcklig musikgenre? normalt ..



Folk ska få vara som dom vill,

och det ska vi kunna acceptera!

2008-05-07 @ 11:33:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0