Pappsen

Min pappa är så underbart snäll, för snäll ibland. Han gör verkligen allt i det här huset.. Och det är inte precis som att vi låter honom göra det.
Vi har tjatat och bråkat. Nästan bligivt slagsmål om vem som ska tvätta. Jag vill, tro det eller ej, tvätta. Men får inte det för pappa, han tror inte jag kan tvätta. Klart jag inte kan tvätta när jag inte får?!
Så när pappa va uppe i fjällen i 2 veckor passade jag på att göra allt. Diska, tvätta, ta hand om hundarna. Ganska kul, men slitsamt.

Nu ( 30 minuter sen) berättade jag att jag skulle iväg så suckade han och sa att maten inte skulle bli klar tills jag skulle äta. Så vi bestämde att jag skulle laga nåt själv. Efter en stund ropar han upp mig till köket och då står han och lagar mat åt mig. Han är ju för go'. Så om 15 minuter så får jag middag, som pappa har lagat bara åt mig :)
Fast jag ääälskar att laga mat. Äh, får göra det i skolan sen till hösten :)

Kommentarer




Reklam, spam och kränkande kommentarer godkänns inte!

Postat av: Mamma

Ja, du ahr världens snällaste pappa.
MEn vi måste uppfostra honom att inte göra såååå mycket.
Han jobbar kvällar nu några dagar, då får vi passa på att tvätta.
Ja, du var jätteduktig när han var borta.
Puss

2008-03-11 @ 17:18:37
URL: http://huggers.blogg.se
Postat av: Elin

Hej! Jag undrar om du skulle kunna fixa utseendet på min blogg? Vore jättesnällt eftersom jag inte alls vet hur man gör. Mejla mig :)
[email protected]
Elin.

2008-03-11 @ 17:20:18
URL: http://elinlundinn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0