I'm alive!

Började på praktiken igår, därav brist på uppdatering. Börjar 9 och slutar efter 5. Kommer hem efter 6 och somnar efter maten typ. Nu kämpar jag för att hålla mig vaken. Fast jag älskar de! Älskar min praktikplats. Älskar allt med de! Alla som jobbar där är jätteroliga och snälla, dom andra praktikanterna är jättesköna och alla skrattar och skämtar.
Igår fick jag börja med att göra garnityr och sen göra personalmaten typ :)
Idag har jag varit med Jonas som är ensam kock för Salongen (Finns matsalen också), började med att göra Cream brylé innan vi gjorde catring beställningen. 10 sallader och bröd. Sen fortsatte vi med att preppa allting till en matlagningskurs som va på kvällen. Efter lunchen (Kl 3 börjar den) så sprang jag upp för massa trappor och igenom köket till studion med allt vi hade preppat. Inte dåligt svettig efter de kan jag säga.
Har precis käkat en pizza och tänkte lägga mig i soffan och äta glass. Måste försöka få ner svullnaden i axeln som jag sabbade på jobbet i helgen..

Hoppas ni har de bra! Puss och kram skumbanan

Kommentarer




Reklam, spam och kränkande kommentarer godkänns inte!

Postat av: Annica

Vad kul att du trivs på praktiken! Vart är du nånstans? Vad har du gjort med axeln? Räcker det inte med knasigt knä och trasslig mage? ;-)

KRAM!!!!!

2009-09-30 @ 15:40:10
URL: http://afroditeskrypin.blogg.se/
Postat av: Annica

Åh vad kul! Det är en av mina favoritrestauranger. Var där med mitt ex när vi båda fyllde 25. Hade fått presentkort på 1000 kronor. Men det räckte inte långt... ;-) Men gud så god mat!! Och vilken serveringspersonal! Kan du inte försöka få tag på en meny och skicka upp? Skulle vara kul att se vad de serverar nu.

Hoppas axeln blir bättre snart.

KRAM!

2009-09-30 @ 19:46:31
URL: http://afroditeskrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0