Tisdag

Åååh, mina fötter!! Det va första tanken imorse. Nu när jag har suttit stilla kan jag knappt stå. Men det ger sig snart. Gårdagen är så värd smärtan och tröttheten!

Idag fick jag ta 2 egna bord. Amerikanska ambasadens sekreterare med gäster satt vid det ena bordet. Dom va jätteroliga. Skämtade med mig och så fick jag rekomendera mat! Igår fick jag lammet som vi har på menyn så jag rekomenderade de och till efterrätt en bärtartlett med vaniljkräm och citronmeliss som vi även serverade på festen igår (Sjukt god!!!). Dom beställde de och va jättenöjda.
Då blev jag jättegladoch stolt. Jag har rekomenderat nåt som gjorde kunderna nöjda. :)

Så fick jag prova lite viner också. Lite mer ingående den här gången. Dofta, smaka, spotta. Champange (Äkta såklart!), starksprit, rött, vitt, korkat. Så pratade jag och Sören om teori, vad man ska läsa och så. Synd att sommelierutbildning kostar 50000 för jag skulle gärna gått den. Får vänta tills jag har hittat ett fast jobb :)

Kommentarer




Reklam, spam och kränkande kommentarer godkänns inte!

Postat av: Tobias

nemen man tackar :D värst vad gullig du är då :D

2009-10-20 @ 23:21:58
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Jonas H Svensson

Du gör fel, spotta inte! ;)

2009-10-21 @ 09:57:08
URL: http://jonashsvensson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0