Misshandel

Sitter och kollar på The Tyra Banks show om misshandel och jag önskar alla såg de. Hon har ungdomar som är eller har varit i ett våldsamt förhållande. Hon har själv varit de och jag älskar hur hon visar sig mänsklig och berättar om det.
Hon lägger ner så mycket tid och energi på att upplysa folk om det här problemet.
Nu sitter en flicka som har varit i ett våldsamt förhållande i 4 år och säger att hon vill ha sin pojkvän tillbaka. Nu tänker säkert ni att det är väl bara att glömma och gå vidare.
Jag har själv varit i ett osunt förhållande, det va ingen misshandel. Men det va osunt, ändå ville jag vara tillsammans med människan som gjorde mig illa. Så jag kan relatera till den här flickan, det är konstigt och jag kan inte förklara varför men det är nåt som gör att de är svårt att släppa.

Till alla där ute: Låt aldrig någon göra dig illa, varken fysiskt eller psykiskt. Du förtjänar alltid bättre! Har ni nån i er närhet som blir misshandlad av en partner så ring polisen, går till mamma eller pappa, prata med nån annan vuxen som ni litar på. Vad som helst för många som blir mördade blir de av en nära. Familjemedlem eller partner. Va uppmärksamma och kritiska om ni misstänker att personen blir misshandlad, men mest av allt: Va där! Stötta och hjälp.


Fantastiska Tyra Banks!

Kommentarer




Reklam, spam och kränkande kommentarer godkänns inte!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0