Hur fan kan man?

Vet att jag har skrivit om det här förut, men nu såg jag bilder från olika matcher på kravallpoliser.

Hur kan man lägga upp bilder på poliser, närbilder på deras ansikten eller bilder där man ser polisernas ansikten.Och att man suddar ut huliganens ansikte. Poliserna utsätts för en fara när deras ansikten blottas på internet, ser en polishatare det kan den slå ner polisen när den inte jobbar.
Det betyder att poliserna måste vara rädda och varsamma så fort dom kliver utanför sin dörr, och varför? För att dom gör sitt jobb.
Det här är verkligen ett ämne som är viktigt för mig eftersom min pappa är polis och jag vet hur mycket han brinner för det här yrket, men det måste vara trist att folk försöker hindra en att göra sitt jobb.

En grej som gjorde mig riktigt ledsen var att höra att under DIF-AIK nu för ett par veckor sedan sprang efter en huligan som hade slagit honom och så ramlade polisen och direkt stod det flera huliganer och sparkar på polisen som ligger ner. Självklart kom det fler poliser och tog killarna som sparkade, men det sårar mig att folk sprakar på någon som ligger ner och att folk använder våld mot poliser.

Och ni som tycker att poliser ofta använder övervåld och utnyttjar sin makt har fel, visst finns det idioter som kanske gör det (I vilket yrke finns det ingen somhar idioter som gör fel?) men det är väldigt få som gör det.
Dom flesta gånger poliser slår en människa är det för att polisen känner att den kan utsättas för fara, dom måste tänka på sina egna liv när dom arbetar. Speciellt när det är derbyn eller större event med många som bråkar. Även om det är en som inte har gjort något fel så kan inte en polis utskillja det när det försöker hålla koll på 10 personer till.

Hoppas ni huliganer och polishatare ändrar åsikt snart för jag är trött på att oroa mig för min pappa så fort han sätter på sig sin uniform och går ut i tjänst. Eller även när han är hemma för att en idiot har lagt upp bilder eller uppgifter om min pappa på internet.


Kommentarer




Reklam, spam och kränkande kommentarer godkänns inte!

Postat av: MATILDA

svar: ååh ursh vad tråkigt. lider med dig. vad tyckte du om körslaget?

2008-05-10 @ 21:14:33
URL: http://matehilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0