Organdonator

Kollade på sjukhuset och såg en liten kille på ungefär 11-12 år som donerade benmärg till sin storasyster som har leukemi och en kvinna som donerade sin njure till sin sjuka man.
Att donera ett organ till en annan människa betyder så mycket. Personer som kan vara dödligt sjuka kan med ett mirakel blir friska igen. Miraklet är orgadonationer.
Det kan vara svårt att ge bort sin familjemedlems kropp till främmande personer, men det kan ge flera personer nya liv.
Det kan vara allt från en man i 40-årsålder som kan få se sina barn bli stora och gifta sig till en ung tjej i 5-6-årsåldern som kan få en chans att växa upp och få egna barn.
För mig finns det ingen tvekan om att donera organ. Skulle någon i min familj behöva ett organ och jag passade som donator skulle jag direkt säga ja. Samma sak när jag dör, finns det en möjlighet till att jag kan donera mina organ vill jag att det blir så.
Jag vill ge chansen till andra att leva ett bra liv!


Kommentarer




Reklam, spam och kränkande kommentarer godkänns inte!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0