Beroende?

Mamma påpekade att nästan alla mina inlägg handlar om mat... Men det är ju inte sant, eller?
Visst jag äter mycket, men inte sååå mycket... Vid eftertanke så gör jag det. Jag äter konstant. Förutom nu när jag är sjuk då, men annars då äter jag hela tiden. Mitt rum är just nu fullt med godis. En påse bilar, ostbågar, choklad och plockgodis vid sängen och så en påse bilar här vid datorn också.
Oj, tur att man har hög ämnesomsättning och inte går upp i vikt. För annars tror jag att jag skulle väga lika mycket som Peter Harryson, inget illa menat mot den underbara mannen!
Kanske ska ändra min kost? Lite nyttigare.. Nej, det har jag för länge sedan konstaterat att det är inget för mig.
Nu när jag ändå inte går upp i vikt kan jag väl passa på att njuta, för jag gissar på att den här "gåvan" inte kommer stanna för evigt.

Har aldrig sett det här som en gåva. Jag har i flera år haft anorexikoll på mig, skolsyster vägde mig varje/varannan månad och noterade om jag hade gått upp eller inte. Varje gång predikade hon om hur viktigt det var att äta och varje gång satt jag och sa att jag visst åt, kolla kurvan jag följer den! Tror ni nån lyssnade? Nej, inte förns vår nya skolsyster kom. Efter en koll fattade hon att jag visst åt och jag slapp det där.
Mamma har aldrig vart orolig, jag har ätit bra. Eller de senaste åren har jag ätit bra. Om inte för mycket.
Jag har till och med vänner som klagar på att jag är för smal. Tyvärr, jag kan inte göra nåt åt det. Hur mycket jag än vill.
Att bara ligga stilla och äta en massa fett hjälper inte, jag får bara finnar och mår illa. Det ända som har gjort så jag har gått upp i vikt är när jag började bygga muskler. Jag gick från 15 kg undervikt till bara 10 på 3 månader. Det var  framsteg för mig, big time!

Men det viktigaste är att jag är nöjd med mig själv, vilket jag är.


Kommentarer




Reklam, spam och kränkande kommentarer godkänns inte!

Postat av: Jenny

MAT ÄR DET BÄSTA SOM FINNS, ;) Min kompis har en väldigt hög ämnesomsättning, hon äter som tre hästan men är lika smal som en pinne

2008-07-10 @ 22:05:04
URL: http://siimplyme.blogg.se/
Postat av: Jenny

Aaadet är sååå fint med kurvor :D Åh ska du gå hotel restaurang:D shiiit vad häftigt, sj går jag tråkiga ekonomi, ska börja tredje året nu så snart är det klart :D

2008-07-10 @ 22:18:49
URL: http://siimplyme.blogg.se/
Postat av: Therese J

Har samma problem som du , skolsyster kollar mig varje vecka ( när det är skola). Fast tack vare henne har man ändå gått upp från 45kg till 54 ;P

hehe ^^

2008-07-10 @ 22:38:23
URL: http://bloggis.theresejansson.se
Postat av: Jenny

Japp, det viktigaste är att du är nöjd med dig själv ! ;D

Jag äter oxå hela tiden, måste alltid sitta å småäta nått.. haha (a)

2008-07-10 @ 23:19:55
URL: http://itsallornothing.blogg.se/
Postat av: Kattis

Vilket fint inlägg.

Puss!

2008-07-11 @ 09:40:57
URL: http://kattis11.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0